budzik, kawa

Co zrobić aby wstawać wcześniej

Zasady zdrowego snu

Wcześniejsze wstawanie, chociaż przez niektórych ludzi „znienawidzone”, może w istocie nie tylko dać Ci kilka godzin „życia” więcej, ale również może dostarczyć dużo pozytywnej energii na cały dzień.

Dzięki wcześniejszemu wstawaniu, można sobie pozwolić na spokojniejszy poranek, bo nie musimy się przecież aż tak spieszyć.
Dużo zależy oczywiście od godziny, o której się zasypia, bo wiadomo, że optymalna ilość snu dla człowiek to 7-8 godzin. Zależy to jednak od indywidualnych skłonności każdego człowieka.
Inaczej, śpiąc 9-10, człowiek czuje się zaspany.

Są oczywiście różne szkoły, mówiące o optymalnej ilości snu, porach wstawania i zasypiania. My wychodzimy z założenia, że każdy powinien dostosować swój zegar biologiczny w taki sposób, żeby czuć się dobrze.

Jeśli chcemy zmienić swoje nawyki i wstawać wcześniej powinniśmy najpierw zaplanować sobie godzinę wstawania oraz cały cykl poranka.

Po zaplanowaniu pory wstawania i czynności, które mają zapełnić poranek, musimy przygotować się, że przez pierwsze kilka dni wczesne wstawanie może być trudne, a przez cały dzień możesz czuć się zmęczony.

Po kilku dniach organizm przyzwyczai się do nowego rytmu I tak wczesne wstawanie będzie już znacznie prostsze.

Co ważne staraj się regularnie wstawać wcześniej, nie rób na początku wyjątków.
Na początku nie musisz skracać snu w bardzo dużym zakresie, wystarczy 15 minut przez pierwszy miesiąc, potem możesz skracać sen bardziej.

Pamiętaj też, aby regularnie wykonywać zaplanowane poranne czynności.

Warto też stosować „sztuczki” psychologiczne, wieczorem wizualizując sobie jak budzisz się całkowicie wyspany, wizualizuj sobie jak wstajesz pełen energii.
Wizualizuj sobie godzinę, o której chcesz wstawać i myśl o wstawaniu pozytywnie.
Rano, wstań od razu, nie leż myśląc „jeszcze tylko 5 minut”. To tylko rozleniwia, a takie myślenie od razu powoduje trudne wstawanie.
Rano, nie zastanawiaj się zbyt dużo, staraj się za to wykonywać różne czynności, tak aby zapełnić cały poranek, zanim wyruszysz do pracy.

Sprawdź, jak się będziesz czuł wstając wcześniej, wielu osobom pomaga to zachować energię i w dobrym humorze wystartować dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *