twarz przykryta poduszką

Domowe sposoby na chrapanie

Chrapanie

Chrapanie, chociaż wydaje się być nieszkodliwym problemem dla zdrowia, może być nieznośnym i uciążliwym problemem nie tylko dla chrapiącego, ale również dla jego partnera/partnerki.

Chrapanie często jest spowodowane przez problemy z nadwagą, nadmierne spożywanie alkoholu, leki lub niewłaściwie dobraną poduszkę.
Czasem przyczyną są deformacje w budowie anatomicznej górnych dróg oddechowych, takie jak: powiększenie trzeciego migdała, powiększenie migdałków czy skrzywienie przegrody nosa.
Problemy zdrowotne wymagają najczęściej interwencji lekarza, ale co jeśli chrapanie jest spowodowane niegroźnymi dolegliwościami?

Chrapanie nadal pozostaje problemem i dlatego warto spróbować zapobiegać lub wykorzystać domowe sposoby zapobiegające chrapaniu.

  • Chrapanie pojawia się często w momencie powstawania infekcji górnych dróg oddechowych, takich jak katar czy zapalenie zatok. Dbajmy o siebie, szczególnie na jesieni, w zimę i wczesną wiosną. Warto zapobiegać infekcjom zawczasu, aby cieszyć się zdrowym snem.
  • Jeśli mamy nadwagę, warto popracować na swoim ciałem, co nie tylko może zapobiec chrapaniu, ale również poprawi komfort naszego codziennego życia. Dieta i aktywny tryb życia pomogą zrzucić zbędne kilogramy.
  • Zrezygnujmy z używek, to może być trudniejsze niż się wydaje, ale może mieć też zbawienny wpływ na nasz sen. Alkohol powoduje wiotczenie mięśni gardła a papierosy zaleganie nadmiaru śliny w gardle.
  • Zasypiajmy na boku, bo spanie na plecach może być impulsem do chrapania.
  • Zrezygnujmy też z obszernych puchowych poduszek, bo nie tylko mogą być przyczyną bólów kręgosłupa, ale również przyczyniają się do chrapania.

Tak naprawdę każdy sposób jest dobry, o ile jest bezpieczny i działa.
Oczywiście jeśli żadna metoda nie pomoże, należy udać się do lekarza specjalisty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *