Google+ Google

Bezpieczna pozycja do snu w czasie ciąży

Jeśli do tej pory Twoją ulubioną pozycją do spania było leżenie na brzuchu lub na wznak to niestety nadszedł czas by to zmienić. Oczywiście nie trzeba wprowadzać tych zmian od pierwszych tygodni ciąży, w pierwszym trymestrze nie ma znaczenia w jakiej pozycji odpoczywasz. Z czasem, rosnący brzuszek uniemożliwi leżenie na brzuchu, bo przecież nie da się wypocząć leżąc na piłce. Spanie na plecach nie jest zalecane ze względu na ucisk powodowany przez rosnącą macicę na kręgosłup oraz żyłę główną dolną, która odpowiada za krew powracającą z dolnych części organizmu do serca.

 

Lekarze zalecają, jako najbardziej odpowiednią i bezpieczną pozycję snu, drzemki czy leżenia dla kobiety ciężarnej na lewym boku. Dla zwiększenia wygody leżenia w tej pozycji pomiędzy nogi włóż dość sporą poduszkę. Nogi możesz zgiąć w kolanach i dodatkowo pod kolano podłożyć sobie kolejną poduchę. Również pod plecy czy biodra możesz podłożyć poduszkę, które zwiększą komfort leżenia w tej pozycji. Oczywiście zamiast tych wszystkich poduszek możesz użyć jednej, specjalnie zaprojektowanej dla kobiet w ciąży, poduszki węża w kształcie dużej litery C. Na pewno znajdziesz dla siebie odpowiednie ułożenie w tej bezpiecznej pozycji.

 

Leżenie na prawym boku lub na wznak powoduje ucisk żyły głównej dolnej, która biegnie po prawej stronie kręgosłupa. Ucisk ten zaburza prawidłowe krążenie krwi w Twoim organizmie, co może powodować słabsze dotlenienie rozwijającego się płodu, a Ty możesz mieć zawroty głowy, złe samopoczucie, mroczki a nawet omdlenia. Oczywiście jeśli obudzisz się na plecach, nie denerwuj się, na pewno nie zaszkodziłaś dziecku. Z powrotem ułóż się na lewym boku.

 

Leżąc na lewym boku nie zaburzasz prawidłowego krążenia a dodatkowo wspomagasz pracę nerek, które odpowiadają za usuwanie toksyn z organizmu oraz nadmiar płynów. A to z kolei zmniejsza obrzęki stóp i rąk.

 

Poradź się lekarza, jeśli budzą cię kurcze łydek – może powinnaś przyjmować preparaty z magnezem, wapniem lub potasem. Staraj się jeść produkty bogate w te pierwiastki (np. banany, fasolę, orzechy, migdały, twarożki, jogurty i pomidory).

 

W ciąży bardzo ważny jest odpoczynek i dobry sen – wietrzenie sypialni przed snem oraz prawidłowa pozycja podczas snu czy odpoczynku zapewnią Ci odpowiedni relaks.

Komentarze  

 
0 #2 justyna 2012-11-22 07:18
u nas była śmieszna sytuacja bo wziełam tyle poduszek do łóżka, żeby było mi wygodnie, że w końcu spaliśmy z mężem w poprzek łóżka bo mieliśmy za mało miejsca :D
Cytować
 
 
0 #1 majka 2012-11-11 18:00
ja naszczęście zawsze śpię na lewym boku więc w czasie ciąży nie miałam z tym problemu. Ale moje koleżanki obstawiały się poduchami ze wszystkich stron.
Cytować
 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież