ciąża, noc, bezsenność

Jak sobie radzić z bezsennością w ciąży

Bezsenność

Ciąża to trudny a zarazem bardzo ważny etap w życiu każdej kobiety.
Większość kobiet w ciąży spodziewa się zwiększonych problemów ze snem dopiero po urodzeniu dziecka, które zazwyczaj nie przesypia spokojnie całej nocy. Dlatego są niejednokrotnie zdziwione faktem, że doświadczają bezsenności i wzmożonego zmęczenia fizycznego już podczas ciąży.

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy są buzujące hormony; estrogen i progesteron, które bezpośrednio wpływają na samopoczucie kobiety będącej w ciąży.
Innymi powodami są nierówne stany emocjonalne jak depresja czy smutek, ale także różnego rodzaju bóle, mdłości czy skurcze mięśni.

Czy można w jakiś sposób zapobiegać bezsenności w ciąży? Tak, a oto jak prostymi sposobami możemy pomóc sobie ograniczyć bezsenność w ciąży:

–  Zrelaksuj się przed snem, idź na krótki spacer przed snem, weź kąpiel lub poczytaj książkę

– Należy przygotować swoją sypialnię. Pokój powinien być dobrze wywietrzony, temperatura powinna wynosić ok. 20 st. C a okna zasłonięte

– Nie jedz ciężkostrawnych dań tuż przed snem, unikaj pobudzających używek; ogranicz spożycie kofeiny czy alkoholu

– Znajdź najwygodniejszą dla siebie pozycję snu; spróbuj układać się na boku i nie przewracaj się z boku na bok. Włóż poduszkę między kolana, co poprawi przepływ krwi i pracę narządów wewnętrznych

– Spróbuj kłaść się i wstawać o tej samej porze

– Jeśli męczy Cię zgaga, unikaj jedzenia powodującego zgagę i śpij z głową uniesioną wyżej

– Naucz się rozpoznawać zmęczenie i ucinaj sobie 30 minutową drzemkę w ciągu dnia

– Zażywaj ruchu i naucz się technik relaksacyjnych

Pamiętaj, że wypoczęta i w dobrym humorze będziesz lepiej funkcjonować nawet w tak wymagającym okresie jak ciąża.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *