ręce, twarz, leżeć

Pomóż sobie pokonać zmęczenie

Zasady zdrowego snu

Z  obecnie przeprowadzonych badań wynika, że co 6 pacjent zgłaszający się do lekarza narzeka na ciągłe zmęczenie, na ogół częściej skarżą się kobiety niż mężczyźni. Są to przeważnie ludzie młodzi w przedziale wiekowym od 28 – 35 roku życia.

Ogromne tempo życia, liczne stresy np. nieustanne zagrożenie utraty pracy, powodują to iż pracujemy od świtu do nocy, zapominamy o właściwym i regularnym odżywianiu, śpimy po 4 – 5 godzin na dobę wszystko to powoduje spadek naszej odporności fizycznej i psychicznej co w rezultacie objawia się ciągłym zmęczeniem.

Powoli przy takim trybie życia tracimy ostatnie zapasy energii, coraz częściej zaczyna zawodzi nas pamięć, dopadają nas różnego rodzaju choroby, dlatego jak najszybciej należy temu przeciwdziałać tzn. powoli zmienić swój tryb życia.

  • Na początek zacznijmy od 7 – 8 godzinnego snu na dobę, bo to właśnie sen doskonale regeneruje nasz organizm.
  • Następnie zmieńmy nasz sposób odżywiania, zacznijmy spożywać posiłki o regularnych porach dnia.  W naszej diecie niech znajdą się produkty bogate w witaminy B, cynk, magnez, żelazo.  Jedzmy więc posiłki zawierające różnego rodzaju kasze, owoce, orzechy i ciemne pieczywo.
  • Bądźmy aktywni, co najmniej pół godziny dziennie przeznaczmy na spacer, jazdę na rowerze, jogging czy tak modne teraz tai – chi.

JEŻELI ZAUWAŻYSZ U SIEBIE CO NAJMNIEJ 5 Z NIŻEJ WYMIENIONYCH OBJAWÓW
KONECZNIE ZGŁOŚ SIĘ DO SWOJEGO LEKARZA

1.    Zaburzenia snu – ciągła chęć drzemki lub bezsenność

2.    Zaburzenia pamięci, apatia

3.    Zmęczenie utrzymujące się około pół roku

4.    Duże zmęczenie nawet po niewielkim wysiłku

5.    Osłabienie, bóle mięśni

6.    Obrzęk i bóle stawów

7.    Osłabienie odporności

8.    Bóle węzłów chłonnych szczególnie szyjnych

9.    Podwyższona temperatura ciała, częste bóle głowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *