prześwietlenie, kręgosłup, problem

Problemy z kręgosłupem

Problemy z kręgosłupem

Co druga osoba ma problemy z kręgosłupem. Spowodowane jest to głównie przez siedzący tryb życia, niewłaściwą pozycję w czasie pracy czy snu, małą aktywność ruchową, oraz złe nawyki, które każdy z nas wykonuje automatycznie podczas całego dnia.

NAJCZĘSTRZE PRZYCZYNY SCHORZEŃ KRĘGOSŁUPA

Poza bólem kręgosłupa, pojawiają się również bóle głowy, pogorszenie wzroku, drętwienie palców u rąk i nóg, trudności z wyprostowaniem się, ból karku, kłucie w piersiach czy krzyżu.

Wszystko to spowodowane jest głównie przez codzienne przeciążenia prowadzące do zwyrodnienia kręgosłupa. Dźwigamy ciężkie torby na jednym ramieniu, za bardzo pochylamy się przy kuchennym stole, chodzimy i siedzimy niedbale, nosimy nieprawidłowe obuwie, co prowadzi do deformacji stopy a to z kolei odbija się na stanie naszego kręgosłupa. Człowiek robi się obolały i zestresowany.

Należałoby pomyśleć nad zmianą złych nawyków aby należycie zadbać o dobro naszego kręgosłupa. Zwróćmy uwagę na odpowiednią pozycję ciała (bycie wyprostowanym, wybór dobrego krzesła, zmiany pozycji ciała).

Najważniejszym elementem jest odpowiednie łóżko. To w nim spędzamy jedną trzecią swojego życia. Materac powinien być twardy i najlepiej jeśli mamy poduszkę, która dostosowuje się do kształtu szyi i barków.

Pamiętajmy, aby przed zakupem nowego materaca przetestować go i sprawdzić, czy jest nam wygodnie.

JAK ZAPOBIEGAĆ SCHORZENIOM KRĘGOSŁUPA?

Jeśli jest to możliwe unikajmy butów na wysokim obcasie (szpilki). Starajmy się nie nosić ciężkich toreb z zakupami. Rzeczy pojedyncze nośmy możliwie blisko ciała, z wyprostowanym kręgosłupem, przenosząc dwie rzeczy, starajmy się rozłożyć ciężar równomiernie na obie ręce, korzystajmy z wózków i platform do przewożenia ciężarów.

Zwróćmy uwagę na odpowiednią dietę (jedzmy produkty bogate w wapń, witaminę D, witaminę C, fosfor, magnez, witaminę E, witaminę B).

Należy też zażywać dużo sportu np: pływać, biegać, ćwiczyć w siłowni oraz dużo spacerować.

Przy prasowaniu ustawmy sobie deskę tak, aby nie trzeba było się schylać.

Wszelkie ciężary podnośmy tylko na ugiętych nogach, a do wieszania firanek używajmy drabiny. Zdarza się często, że odkurzacze czy miotły mają zbyt krótkie kije, przez co trzeba pracować będąc „zgiętym w pół” – koniecznie należy przedłużyć te narzędzia pracy.

Najlepszym sposobem na walkę z bólem pleców jest profilaktyka, oraz stosowanie technik, które mogą zapobiec zwyrodnieniom kręgosłupa. Jeżeli to zaniedbamy, pozostanie nam w przyszłości tylko rehabilitacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *