W dobie szybkiej komunikacji, braku czasu a często zmęczenia organizmu po całym wyczerpującym dniu w pracy nie mamy ochoty na „włóczenie się” po sklepach detalicznych.
Coraz częściej wybieramy zakupy w sieci.
Rynek tzw. e-commerce czyli stron internetowych sprzedających produkty poprzez najszybciej rosnące pod kątem popularności medium jakim jest Internet oferuje właściwie wszystkie możliwe do kupienia produkty zarówno polskie jak i zagraniczne.
Dotyczy to oczywiście również rynku artykułów potrzebnych do snu.
Sklepów internetowych i firm oferujących poduszki, kołdry, łóżka czy materace jest mnóstwo.
Jak wybrać z nich te godne zaufania, te które oferują dobrej jakości produkty?
Czy zakupy przez Internet w przypadku np. materacy to w ogóle dobry pomysł?
Wiele firm stosuje znaczną ilość mniej lub bardziej wysublimowanych sztuczek marketingowych, zaczynając od przesadzonych opisów niezwykłych cech materacy, poprzez kampanie reklamowe czy nawet specjalnie tworzone na własne potrzeby nie zawsze rzetelne opinie klientów.
Niestety Internet jest coraz częściej miejscem takich praktyk „marketingowych”, dlatego należy kierować się zaufanymi i możliwie obiektywnymi źródłami informacji, stosując krytyczne podejście.
W przypadku materacy najważniejszą rzeczą jest sprawdzenie jak dany materac nam pasuje w rzeczywistości. Czy wysypiamy się na nim, czy materac jest wystarczająco dla nas wygodny.
Nie możemy tego zweryfikować w Internecie.
Jednak na rynku jest już kilka firm oferujących możliwość przetestowania materaca przez określoną ilość dni w momencie zakupu prze Internet. To dobra praktyka.
Ponadto zawsze możemy „przymierzyć się” do materaca w sklepie tradycyjnym, a potem dokonać zakupu przez Internet. Często ceny w sklepach internetowych są znacznie korzystniejsze niż te w tradycyjnym handlu.
Komentarze